Relax & flow yoga

Relax & flow yoga  ( low impact/ medium impact). Geschikt voor alle fitness niveau’s voor mannen en vrouwen.

Looking for reasons to try yoga?

Van kracht opbouwen tot flexibiliteit in spieren tot een gezond hart. Ik noem hier veel voordelen om je mat uit te rollen zondag om 12 uur. De westerse wetenschap ziet te voordelen van yoga:

  • verbeteren van je gezondheid
  • Pijn verlichting aan gewrichten, rug en benen
  • Beter slapen
  • Gaat ziekte tegen – verkoudheid
  • Maakt je spieren losser en flexibel, pijntjes verdwijnen.
  • Sterke spieren in verlengde positie zorgt niet alleen dat het er goed uit ziet maar beschermt ons ook tegen rug pijn en gaat veroudering tegen.
  • Je hoofd is als een bowling bal- groot, rond en zwaar. Wanneer het precies onder je rug balanceert dan betekent dat minder hard werk voor je nek en rug spieren. Een verkeerde houding kan rug, nek, pijn aan spieren en gewricht veroorzaken. We werken aan een goede houding.
  • We zorgen ervoor dat je gewrichten maximale beweging krijgen in verschillende hoeken. Zodat het vloeistof geactiveerd wordt en de gewrichten gezond maakt en houdt.
  • Onze tussenwervelschrijven- die werken als een schokdemper en die zenuwen kunnen beklemmen en hernia kunnen veroorzaken. Door achteroverbuigingen , vooroverbuigingen en rotaties te doen van de rug in elke les houden we deze tussenwervelschrijven soepel.
  • We maken de botten in de armen en benen sterk (verhogen calcium in botten) en gaan daarmee osteoporose tegen. We verhogen de bottendichtheid in wervels.
  • Het verminderd stress doordat de stress hormonen verlaagd worden.
  • We verhogen de bloedcirculatie. Yoga zorgt voor meer zuurstof in je cellen en als resultaat functioneren ze beter.
  • Yoga boots levels van hemoglobine en rode bloed cellen, welke zuurstof naar je weefsel vervoert. Het verdund het bloed wat klonteren van je bloed tegen gaat en promoot proteïne in je blood. Door omgekeerde houdingen te doen zoals schouderstand.
  • Wanneer je spieren aanspant en stretcht, organen beweegt en in en uit een yoga houding komt dan verhoog je de lymfevocht afvoer. Dit helpt om het infecties tegen te gaan en voert afvalstoffen af op cellulair niveau.
  • Het belangrijkste is dit als je doet wat je altijd doet dan krijg je wat je altijd hebt gehad. Start waar je bent, gebruik wat je kan en doe wat jij kan! Dan alleen vindt verandering plaats.